PROGRAMMA KONINGSDAG 2017

Vrijdag 21 april 2017

20:00 Klaverjassen in de Ridderhof

Net als in de voorgaande jaren is iedereen welkom om mee te doen aan dit gezellige klaverjastoernooi.
Voor de beste kaarters – of degenen met het meeste geluk – zijn leuke prijzen te winnen.
Er wordt een bijdrage gevraagd van € 2,50; voor leden van de Oranjevereniging € 1,50. Een consumptie is in de prijs
inbegrepen! Het is elk jaar weer een strijd op het scherpst van de snede, maar we houden het vooral gezellig!

Donderdag 27 april 2017

09:15 Verzamelen bij de Ridderhof

Voordat de optocht start verzamelen we ons bij de Ridderhof. Vanaf dit jaar helaas geen ballonnen meer…. Vanwege de
belasting van het milieu zijn we overgestapt naar een alternatief. Wat dat is verklappen we nog even niet, jullie zien het
vanzelf……

09:30 uur   Rondgang KNA, jureren van de versierde fietsen

Vanaf de Ridderhof vertrekken we in een lange stoet, voorafgegaan door Kunst Na Arbeid, voor een rondje door een deel
van het dorp. Onderweg zullen juryleden de versierde fietsen beoordelen, dus maak er weer een waar kunstwerk van!

10.00 uur      Aubade bij Rhijndael/Albrechtstaete

De aubade zal worden geopend door de voorzitter van de Oranjevereniging Koudekerk a/d Rijn, Marco Reyneveld.
Daarna zal een vertegenwoordiger van de gemeente Alphen a/d Rijn ons toespreken.
Na het hijsen van onze driekleur zingen we met z’n allen het Wilhelmus.

Onder begeleiding van KNA en Popkoor Mikado zullen we een aantal Hollandse klassiekers zingen.

Na afloop van de aubade kunt u genieten van een speciaal optreden van KNA en Mikado! Mikado zal daarna ook in
Albrechtstaete een aantal liederen gaan zingen.

12.00 ‐ 14.00 uur     Kinderspelletjes

Er is weer een spelletjesparcours aanwezig voor de kinderen tot en met 12 jaar. Wanneer alle activiteiten
zijn afgestempeld krijg je een lekkere traktatie!

Voor (gezins‐)leden van de Oranjevereniging is deelname gratis, niet‐leden betalen 1 euro

Verder is er natuurlijk een draaimolen en een springkussen aanwezig.

13:00 uur     Prijsuitreiking “mooist versierde fiets”

Tijdens de optocht zijn alle rijwielen uitvoerig beoordeeld door onze juryleden. Nu is het tijd om de prijswinnaars bekend
te maken! Er is een 1e, 2e en een 3e prijs.

13:30 – 17:00 uur  Kindervrijmarkt

Kom niet te laat, want er is al snel geen vrij plekje meer over…..
De kindervrijmarkt is de perfecte plek om na het opruimen van kasten en zolders een leuk zakcentje bij te verdienen.

Er zijn wel een paar spelregels:
‐ Géén verkoop van eten en/of drinken
‐ Géén versterkte muziek maken
‐ Na afloop netjes opruimen en de restanten mee terug
nemen.

Hier zal streng op worden gelet!

15:00 uur     Buikschuiven   ‐   16e Open Koudekerkse Kampioenschappen

Een begrip tot in de wijde omgeving!

Er zijn 3 leeftijdscategorieën: t/m 9 jaar, 10 t/m 14 jaar en 15 jaar en ouder. Inschrijven kan in het park tot een kwartier voor aanvang.

De te kloppen kampioenen van 2015 zijn Bente VonkAlies Schellingerhout en Pim Klever.

Voor de oudste deelnemer die buiten de prijzen valt maar wel een geldige poging waagt is er de traditionele Vreudenhil‐prijs. Vorig jaar gewonnen door de toen 27‐jarige Mark van Leeuwen, maar die leeftijd kan wel omhoog!

Zeker bij mooi weer verwachten we veel deelnemers, dus wacht niet te lang met inschrijven!

17:00 – 22:30 AVONDPROGRAMMA IN HET HOFSTEDEPARK

Het is traditie geworden dat we de avond programmeren met lekkere LIVE muziek. We beginnen om 17.00 uur en gaan door
tot ongeveer 22.00 uur. De volgende acts kunt u verwachten:

MAG HET WAT ZACHTER

Mag Het Wat Zachter knalt vanaf nummer één een enorme hoeveelheid energie de zaal in.
Op zoek naar wat rustige achtergrondmuziek? Zoek dan verder.
Wil je dat alle gasten op je feest uit hun dak gaan? Dan is Mag Het Wat Zachter je band!

Meezingen, dansen en springen: daar ontkom je niet aan. Mag Het Wat Zachter geeft een vette
show vol interactie met het publiek. Niet ingestudeerd en afstandelijk, maar spontaan en
sympathiek. Zo zorgt de band voor een fantastische sfeer onder de feestgangers.

Van tijdloze klassiekers tot hedendaagse hits: alles wat je op een goed feest wil horen komt voorbij. Toch klinkt de
muziek verrassend, met een vette, moderne sound. Vanwege hun unieke medleys en mashups heeft de band
meerdere keren live op Radio 538 gespeeld.

DJ DENZEL

De afgelopen jaren hebben we ernaar gestreefd om lokaal talent een podium te geven tijdens Koningsdag.
Dit jaar doen we dat met de jeugdige discjockey DJ Denzel.

Hij zal de sets van Mag Het Wat Zachter afwisselen met zijn eigen muziekkeuze.

Overigens, mocht je zelf in aanmerking willen komen om tijdens een van de komende Koningsdagen op het podium te
komen, stuur dan een mailtje naar info@ovkoudekerk.nl.

Gedurende de hele dag zal de crew van DE RIDDERHOF weer zorgen dat alle dorstige kelen worden gesmeerd en de
honger wordt gestild. En uiteraard zijn er de hele dag EHBO‐ers aanwezig.

Alle genoemde tijden zijn onder voorbehoud. Bij zeer slecht weer kunnen de activiteiten verplaatst worden naar de Ridderhof.